Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

De kop is eraf

Door de beperkte ruchtbaarheid die we aan de spellenclub hebben gegeven, was het nog niet druk. Maar een hele gezellig spelavond gehad met onze vriend Bart.
We begonnen de avond met Cuba. Eindelijk hebben we Cuba eens uit het plastic gehaald. Ik had het spel al weleens in Breda bij “ik speel met groen” gespeeld en vond het een mooi spel, maar uitleggen lukte nog niet. Maar gelukkig praatte Bart ons door de spelregels heen en barste er een goede strijd los. Bart had de strategie tabak om te zetten in sigaren en deze vervolgens via zijn gebouw om te zetten in punten. Peter schakelde helaas voor hem te laat over naar de rum-strategie; dat zal wel komen door het heerlijke bramendrankje dat we dronken. Ik ging er met de overwinning vandoor. Met verschepen, maar vooral door de wetten en subsidies van het parlement haalde ik veel punten. Omkopen van stemmen loonde goed voor mij.

cuba

Daarna een heerlijke gouden oude op tafel gelegd: Zug um Zug (ofwel een ticket to ride variant) Ik blijf dat een spannend spel vinden, de balans tussen treinkaarten sparen en het moment waarop je prijs gaat geven waar je wilt reizen. Met deze variant levert vroeg je route laten zien meer op doordat je dan sneller je passagier in kunt zetten en dus meer punten op die manier verzameld. Voor mij werkte vandaag de lange routes en waar de beide heren vooral voor de hoeveelheid routes gingen, slaagde ik er verassend snel in om mijn treintjes kwijt te raken. Mijn tegenstanders hadden daardoor niet genoeg tijd om al hun routes te halen. Dus een tweede overwinning van deze avond viel mij ten deel. Kortom genoten en wat mij betreft tot volgende week vrijdag.

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

