Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Spelavond 2 december

Vanavond waren we weer gezellig met zijn vijven. We waren er allemaal bijtijds, voor sommigen was het wel haasten, maar iedereen had weer zin in een avond vol spellen. De gedichten aan de sint overgelaten, tijd gemaakt voor Ra en Caylus. Kes, onze dochter van tien, schoof onverwachts aan voor een ronde Ra. De biedingen vlogen ons om de oren en in drie rondes probeerden we een zo beschaafd mogelijk, piramides bouwende en godaanbiddend rijk te bouwen. Ik vind het altijd weer spannend, trek ik nog een tegel, roep ik Ra, hoe dwing ik een ander om te bieden en hoe houd ik het beste voor mezelf.

Daarna was het tijd voor het spel dat Corinne had meegenomen; Caylus. De uitleg kwam wat roestig op gang. Het was namelijk lang geleden dat ik dit gespeeld had en dan eigenlijk vooral online op BSW, dus basisopzet etc. is dan al geregeld. Maar het werd een goede pot, met veel spanning. Iedereen had zijn geldmanagement goed voor elkaar. En uiteindelijk ging Floor er met de winst van door. Super gespeeld.

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

