Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Spelavond 3 februari ofwel de strijd tegen de sneeuw

Wauw, wat een sneeuwval deze vrijdag. Ik dacht echt die spelletjes kan ik op mijn buik schrijven vanavond, maar wat schetst mijn verbazing, spelliefhebbers zijn niet te stoppen door sneeuw. Even voor de duidelijkheid hoe de volgende ochtend de witte wereld rond het Spelpaleis eruitzag.
We hadden dan ook een gezellige club mensen, waaronder weer een aantal nieuwe spelers. Er werd aan twee tafels gespeeld. Een goude oude, Hacienda, bij de kachel. Na een korte opfrissing van de regels konden we van start. Landenketens werden gestart, vee naar de markt gebracht, watertjes gelegd en hacienda’s gebouwd. Het leuke van dit spel vind ik het elkaar de loef af steken; Net even de weg naar de markt dichtleggen of de landschapketen verlengen, zoda er geen plek meer is voor een ander. Ik werd zo opgeslokt door het spel, dat ik niet eens door had dat Henk foto’s maakte. Maar het vergt dan ook een boel rekenwerk met maar drie acties per beurt en een beperkte hoeveelheid geld. Na het spel nog gezellig doorgepraat over favoriete spelen, spellenclubjes en Ducosim.

Aan de andere tafel werd een heel nieuw spel gespeeld, met een druk, maar mooi getint spelbord; Navegador. Hier werd Japan ontdekt door dappere scheepvaarders en kolonisators. Een leuk spel met een mooie marktwerking, maar verder een vrij lineair spelverloop. Helaas wel de punten verkeerd geteld, maar dacht mocht niet wegnemen dat Jan-Willem verdient gewonnen had.
 
Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

