Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Winnaar Open Amsterdams Bordspellen Kampioenschap, 18 en 19 februari

Jawel na de goede voorbereiding van gisteren en bepakt met de nodige foerage en spellen ging ik zaterdag op pad om voor het eerst van mijn leven mee te doen aan het open ABK. Het toernooi bestaat al zeker 9 jaar en wordt georganiseerd door Daniel en Gerlof. Over twee dagen verspreid worden 6 spelen gespeeld. Waarbij in de eerste vier rondes je met zoveel mogelijk verschillende mensen aan tafel zit. De laatste twee potten wordt je op basis van ranking aan de tafel geplaatst. De eerste dag moest ik meteen aan de bak met Agricola Veenboeren. En de oefening van gisteravond bracht mij op een mooie tweede plek. Daarna door met Thurn and Taxis. Dit spel ligt me erg en ik kon de tegenstanders dan ook de baas. De eerste winstpot van vandaag. Vervolgens kwam Through the Ages op tafel. Een spel waar je wel een paar uur voor uit moet trekken. Tijdens het oefenen merkte ik al dat ik een andere strategie voerde dan de meer ervaren spelers in dit spel. Met die strategie had ik al eens gewonnen, dus hier ook maar uitgeprobeerd. En gelukkig bleef ik de nummer twee uiteindelijk nog net twee punten voor.

  

 

 

 

 

Helemaal verbaasd over zo’n succesvolle eerste dag toog ik weer huiswaarts. Slapen was moeilijk, de intensiteit van de spellen maakte dat ik nog vele overwegingen en zetten voorbij heb zien komen. Maar de volgende morgen vol goede moed weer naar Amsterdam. ‘s ochtends starten met Funkenslag, hierbij ging ik enorm goed. Maar door op het cruciale moment net niet meer genoeg grondstoffen te kunnen kopen, bedankt Jos, werd ik genadeloos laatste. De tegenstand liegt er niet om. Tot mijn verbazing stond ik toch tweede in het klassement en mocht dus voor Ra aan de toptafel plaatsnemen. Tja en dit spel ligt mij wel, een beetje gokken, verdeel en heers. En dus een eerste plaats. Ik mocht dus aan de toptafel blijven zitten voor een bloedstollende pot Fursten van Florence. Ik heb echt nog nooit zo mijn best moeten doen en zoveel tegenstand gekregen. Met een derde plek en tactisch de nummer een achter me latend, was ik best tevreden. En wat bleek, ik ben de kampioen. Supertrots, mijn naam komt op de wisselbeker. De eerste vrouw, die het toernooi ooit mocht winnen.

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Winnaar Open Amsterdams Bordspellen Kampioenschap, 18 en 19 februari

  1. Rob op schreef:

    Super! Van harte gefeliciteerd. Wordt het tijd voor een prijzenkast in het Paleis?

  2. Michiel op schreef:

    Van harte feliciteerd Marleen. Echt goed, want daar zitten volgens mij nogal wat diehard gamers!

Geef een reactie

