Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Spelavond 30 maart

Vanavond was het wat rommelig in het Spelpaleis. De vaat stond nog op het aanrecht, maar daarvoor had ik dan ook een goed excuus. Peter zat al de hele week in Amerika voor zijn werk en ik moest dus het hele huishouden in mijn eentje bestieren. Gelukkig nam niemand daar aanstoot aan. Weer een nieuwe spelliefhebber leren kennen vanavond. Tanja is zelfs een wijkgenoot en had dus ook bijna een thuiswedstrijd. Chris had vandaag Le Havre bij zich. Dit spel stond nog steeds op mijn to do lijstje. Ik was er dan ook heel nieuwsgierig naar en met mij ook Corinne. We besloten ons op Le Havre te storten, ook al is de spelduur ongeveer een uur per persoon. En we hebben er van genoten.  De vele keuzemogelijkheden die je hebt als je aan de beurt bent; het chronische tekort op grondstoffen; En het feit dat je altijd meer wilt, dan je kunt; Dat vind ik heerlijke ingrediënten van een spel. En als je elkaar dan ook nog een beetje dwars kunt zitten, dan is het spelplezier voor mij compleet.

De anderen begonnen met Lancaster en daar werd serieus gespeeld. Ron bekende dat hij een echte man was en dus geen dubbeltaken, als spelen en kletsen, kon. Dus het spel werd in opperste concentratie gespeeld. Maar ze genoten wel. Daarna door naar weer een spel met veel interacties en elkaar in de weg zitten, met het spel Rattus. Bart ontpopt zich elke keer weer als de meester-rat. Dit keer was hij niet zo koningsgezind, want ik zag zijn blokjes niet/nauwelijks in het kasteel belanden. Maar toch ging hij er met de winst, de meerderheid aan blokjes op het bord, vandoor. Kortom een hele geslaagde avond.

Voor iedereen die een avond te kort vindt om te spelen, hebben we op zaterdag 28 april een spellendag georganiseerd. Vanaf 11.00 ben je dan welkom in het spelpaleis. Wel graag even van te voren opgeven via spelpaleisamersfoort@gmail.com. De hele familie is welkom!

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

