Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Spelavond 20 april

Een gezellig fanatiek clubje hadden we vandaag. In afwachting op Jeroen uit het verre Brabant gooiden we er een Pinquin Party tegenaan. Het geluk zat mij mee en ik kon dan ook mijn gemene lach niet onderdrukken, als ik mijn medestanders dwars kon zitten. Henny werd fanatiek en na de eerste rondes begon ze mij dwars te zitten. Tijd om te stoppen.

Evelien had wel zin om Eerste Vonken te spelen. Vorige week had ze hier al even bij zitten kijken. Dat kwam goed uit want Jeroen kwam om de NK-spellen te leren. Eerste Vonken, maar wel met zijn zessen. Weer een hele andere dynamiek en een super vol bord. En de grondstoffen raakten bijna elke keer op. Na een misrekening in overgehouden eten van mijn kant, lag ik al snel achter. Dit spel moet je zeker in de eerste rondes scherp spelen, want een achterstand is bijna niet meer in te halen. Fotograaf Henk was er ook weer gezellig bij. Bedankt voor je foto’s. En Hennie, met een beetje hulp, won de pot.


Daarna over naar Lancaster met zijn vijven. Dit blijft toch mijn favoriete NK-spel. En Evelien die het voor het eerst speelde, leerde ons een lesje. Tijdens het spel lag ze ver voor doordat ze heel subliem profiteerde van de wet om geld en een schildknaap om te zetten in punten. Dit kun je net zo vaak doen als je wilt. En ze had goed gespaard. Petje af. Uiteindelijk bleek het Peters avond, hij ging er met de winst vandoor.


De shirts voor het NK zijn binnen. Dus we raken er langzaam klaar voor.

Enkel berichtnavigatie

Een gedachte over “Spelavond 20 april

  1. van der Meer op schreef:

    Leuk shirt. Dat is al een voorsprong.

Geef een reactie

