Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

NK 2012, 12 mei

‘s Ochtends enthousiast opgestaan. Fourage gepakt, vooral veel water, stroopwafels en dropjes. Shirts aangetrokken van Spelpaleis. We zijn er helemaal klaar voor. Oma is vandaag de oppas, zodat we alle tijd in de spellen kunnen stoppen. Om 10.00 op ons fietsje gestapt voor de thuiswedstrijd, dat voelt wel heel erg luxe. Het is al een druk gegons als we bij de Flint aankomen, waar de Ducosimbeurs gehouden wordt. Er staan al enthousiaste teamgenoten ons op te wachten. Ook oude vertrouwde mensen omhelsd. Zoals het team Ik speel met Groen, Jem-X. Van bijpraten komt het maar kort, want om 11.00 gaat het toernooi van start. Met 21 teams van elk 4 spelers is het een drukke boel. Maar de organisatie heeft het goed onder controle. De spellen liggen klaar. Iedereen heeft zijn schema en overal zitten de wit/rode shirts van het spelpaleis.

Ik moest de eerste pot Principato. Niet het meest flamboyante spel, maar met het goede telwerk kwam ik een heel eind. Een eervolle tweede plek. De eerste rode konen van concentratie alweer gesignaleerd. De strijd was hard en de resultaten vallen toch wat tegen. Maar we houden de moed erin en gaan zeker voor het plezier. Tweede pot voor mij is Eerste Vonken. Na een te trage start, lijk ik aan het einde aardig bij te komen. Toch wordt het uiteindelijk maar een derde plaats. Het veld lag dicht bij elkaar. Twee spelers kwamen tot 13 en twee spelers kwamen tot 14.

Tijd voor een broodje kroket en wat shoppen bij de Bring and Buy stand. De kast van het Spelpaleis werd gespekt door Rob en Bart. Super bedankt mannen. Daarna verder met Fortuna en ja hoor het geluk is meestal met mij en deze keer gelukkig ook. Gewonnen, dik ook. Het gebeurde toch bij heel veel potjes om mij heen, zo ook in mijn pot, dat niet iedereen binnen de stadsmuur was bij het einde van het spel. Dus kregen diegene ook geen punten. Dat is echte pech. Na elk spel is het natuurlijk een druk gevraag, wat heb jij gescoord, gaat het goed. En natuurlijk even de domme foutjes, het super geluk en alle verhalen van de partijtjes uitwisselen. Heel gezellig en leuk als je zoveel mensen kent op een toernooi.

Dan voor de laatste pot, Lancaster. Ik was er van overtuigd dat ik hoog kon scoren. Met mijn man aan dezelfde tafel voelde nu toch wat vreemd. Concurent of conculega? Maar we hadden allebei het nakijken. In opperste concentratie werd het beste gevecht om de punten en edellieden aan de overkant van de tafel geleverd. Later bleek hier ook de winnaar aan tafel te zitten. Heerlijk gespeeld, maar wel een beetje gaar. Leuk dat er ook zoveel mensen kwamen supporteren. Corinne, Nanda, de kinderen van Evelien, Michiel. Bedankt voor jullie morele steun. Nog snel even over de beurs voor de prijsuitreiking begon. Pret-a-Porter op de valreep meegenomen. Ik stond nog even met de verkoper te praten toen ik het eerste applaus hoorde. Oeps snel naar de prijsuitreiking. Volgens mij zijn we 15de en 20ste geworden. De uitslag komt op de site van Roll the Dice. We mochten nog een paar super spellen mee naar huis nemen. Nog even de magen vullen in het restaurant en dan moe maar voldaan naar huis. Spelers ik ben trots op jullie allemaal. Hopelijk maken we er volgend jaar ook weer een supertoernooi van.

IMG_0109

Enkel berichtnavigatie

Een gedachte over “NK 2012, 12 mei

  1. Ron op schreef:

    Het was zeker leuk en er is duidelijk ruimte voor verbetering voor volgend jaar 🙂

Geef een reactie

