Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Spellendag 24 juni

Uit luiigheid sla ik de spellenavond van vrijdag maar even over. Niet dat het niet de moeite waard is om over te schrijven, want we hebben weer leuke spellen gedaan. Een lange pot Le Havre en Amon-Re onder meer. Maar de spellendag voelt extra bijzonder.


In echt spelletjesweer, regen, begonnen wij onze tweehonderd-meter-tocht naar de spellocatie met de auto vol spellen. Om 12 uur waren we bij de Wendakker, alwaar we verwelkomd werden door twee dames en de lucht van koffie. Even wat tafels schuiven en klaar waren we. De locatie biedt ruimte aan zeker 6 speltafels en had een set heerlijk lounchebanken. Die banken hadden we vandaag echter niet nodig. Het stroomde al snel vol. Game of Thrones stond voor sommige mensen gepland op het programma. En dit maar liefst op twee tafels. Zo’n spellendag leent zich natuurlijk ook uitstekend voor zo’n lang spel.

Helemaal leuk vond ik het dat ook mensen van mijn oude spellenclub Ik speel met Groen waren gekomen. Bedankt Patrick en Jeroen. Heel erg leuk. Voor mij begon het met zware kost, Helvetia. Het bouwen aan een Zwitsers dorpje klinkt niet ingewikkeld, maar de spelmechanismes waren nieuw. Heel uitdagend en ik heb er van genoten. Leuk om te zien dat het speleinde er ineens was door een superbeurt van Corinne.


Ook dit keer hadden we een kindertafel, Kes en vriendin en Floor en Robin waren van de partij. En met jeugdig enthousiasme kwam weer het ene na het andere spel op tafel. Tussen de buien door ook tijd voor ouderwetse spelletjes als verstoppertje en tikkertje. Daan en Corinne kennis laten maken met het trainen van monstertjes in Dungeon Petz. Verder zag ik Waka-Waka, Ra, Eufraat en Tigris op tafel komen. Gezellig tussendoor patatjes gehaald. En rond 20.00 opgebroken om nog met een klein gezelschap verder te gaan bij ons thuis. Daar hebben we ons nog even gestort op een pot Funkenslag. Voor mij was het een geslaagde dag op een prettige, gastvrije locatie.

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Spellendag 24 juni

  1. Patrick op schreef:

    Het was geweldig! Graag meer van die leuke dagen!

  2. Michiel op schreef:

    Was zeker een leuke middag. Dank voor het organiseren en volgende keer gewoon entree vragen zou ik zeggen. Allemaal iets lappen, vindt niemand een probleem.

Geef een reactie

