Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Spelavond 29 Juni

Het was een avond voor heavy spelen, iederen had spellen meegenomen van het soort dat niet in een uurtje te spelen is. Dat wordt kiezen dus. We hielden een soort marktverkoop, waar een ieder zijn meegebrachte spel aanprijst en kijkt of hij medestanders vindt. Ora et Labora won drie spelers voor zich. Daarnaast was het een tie voor Railroad Tycoon en Brass. Martin Wallace was het gemeenschappelijke. Uiteindelijk werd er Railroad Tycoon gespeeld. Maar Brass blijft op mijn wensen lijstje, dus graag voor volgende week.

Ora en Labora, is toch wel voor een eerste keer gestoei met gebouwen en grondstoffen. Dus hard werken en proberen het overzicht van alle mogelijkheden te bewaren. De geek roemt dit spel, het is in Essen uitgekomen en staat al op 19. (he gisteren was dit nog 18) Waarschijnlijk wel een spel dat je vaker moet spelen om er optimaal van te genieten.

Railroad Tycoon is een groot bord met spoortegels die aan Steam doen denken. Het lijkt er dan ook op. Met heerlijk groot geld. Die flappen vond ik super, al kreeg ik ze niet met bakken binnen, zoals Chris. De extra opdrachten en routes, waar je onder meer ook extra punten mee kunt scoren, maken het net weer anders dan Steam. Ik heb er van genoten. Daarna was er nog tijd voor een ander spel. We kozen voor Hanzesteden. Met de tactische positie van in de stad staan bij het actiespoor kleuren en blokjes bijpakken, kreeg Bart een bak gratis punten van Chris en mij. Dat konden we door ons verder fantastische spel niet meer bijhalen. De vakantietijd komt er aan, maar het Spelpaleis is gewoon weer open volgende week.

Enkel berichtnavigatie

4 gedachten over “Spelavond 29 Juni

  1. Michiel op schreef:

    Leuk dat Martin Wallace op de agenda staat! Brass was een enorme hit toen ik nog in Leiden woonde. Ik heb het 60+ keer gespeeld. Het is echt top of the bill in Martin Wallace land, pittig om in de vingers te krijgen en de verschillende strategieën en handigheidjes door te krijgen. Speel het in korte tijd een keer of 5 en je bent helemaal verkocht! A.s. vrijdagavond ben ik er niet, want in de zeer vroege ochtend op zaterdag rijden we naar Frankrijk. Na mijn vakantie schuif ik graag een keer aan voor een potje Brass!

  2. Brass staat inmiddels ook in de kast. Ik heb hem zondag gekocht samen met Ra the dice game en Rattus Africanus.

    • Patrick op schreef:

      Op zondag…… Waar heb je deze spellen dan gekocht ? Aangezien dit geen doornsee spellen zijn die je in een standaard winkel koopt 😉

      • Ik heb ze gekocht in Hilversum bij een boekenwinkel, die ook spellen verkoopt. Deze waren zondag open. Helaas gaat deze mooie boekenwinkel stoppen. Wel een leuke korting gehad op de spellen.

Geef een reactie

