Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Spelavond 15 februari + Aankondiging voorronde NK 7Wonders

20130218-153535.jpgDe vooravond van mijn spannende toernooi, het ABK, staat natuurlijk in het teken van spellen. Ga ik nog oefenen of juist relaxed wat anders. De verleiding werd groot om nog te oefenen, want Michiel koos voor Eufraat en Tigris. Maar ik besloot dat ik toch gewoon vertrouw op wat ik kan, ook omdat ik geen hoge verwachtingen heb dit jaar. Ik koos daarom voor Diamondsclub en een ander groepje ging al aan het oefenen voor het NK, Tournay met de goede spelregels dit keer. De beide Eveliens sloten aan bij Eufraat en Tigris. Zij kenden dit spel nog niet en zo’n mooie gouden oude moet je leren kennen. De strijd werd hier en daar hard gevoerd. Koelbloedig sloeg Michiel de aanvallen af en verzamelde de meeste blokjes.

20130218-153720.jpg

Na weer een heerlijke pot Diamondsclub haakte Nanda af en aangezien de rest nog bezig was, kozen Bart en ik Medici versus Strozzi. Een bieding/handelsspel. De veiler trekt steeds een tegel uit de zak en besluit of hij verder trekt of de tegel ter veiling aanbiedt. Het leuke is dat de veiler een bedrag moet noemen. De tegenstander kan dan als eerste zeggen ik doe het, doet hij het niet, dan moet de veiler de goederen voor het genoemde bedrag kopen. Vervolgens laat je de goederen in op een boot, de 3, 4 of 5 boot en legt hem aan een van de drie havens aan. Aan het einde van de ronde wordt er bepaald wie de havenmeester is, daarmee verdien je geld en worden de goederen verscheept en ook daarmee verdien je geld. Het wordt over drie rondes gespeeld en diegene met het meeste geld wint.

Daarna was er nog tijd voor Hacienda. Met vijf personen is het vol op het bord en de strijd om de markten werd dan ook scherp gespeeld. Rob had het geluk om met een paar pampa’s een lange landketen te leggen in het midden van het bord. Echter werd hij links en rechts door zijn medespelers geschaduwd, waardoor meer als het midden er bijna niet inzat. Wel leverde deze grote keten hem veel geld op. Waar de rest elke cent bij elkaar moest schrapen om een dier of landtegel te kopen, legde hij een water of een hacienda. Dit leverde hem toch de winnende positie op.

Tijdens de spelavond kwam nog een bericht van de spellenclub uit Hilversum. Zij organiseren een voorronde voor het NK 7Wonders. Dit vind zondag 3 maart in Hilversum plaats vanaf 13.00. Dus geef je snel op of lees meer hierover op hun site.

Morgen ga ik mijn best doen op het ABK.

20130218-153453.jpg

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

