Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Spelavond 19 april

20130420-084532.jpgVorige week gingen we door de 300 spellen heen en dat resulteerde ook in een overzicht van toppers. Deze toppers hadden we klaar gezet boven op de kast in het Spelpaleis. En deze avond hebben we dan ook de top tien eer aan gedaan. Edo en Puerto Rico waren de eerste die gekozen werden. Peter probeerde nog aanhangers te vinden voor Lancaster om er vervolgens zelf met Edo vandoor te gaan.

20130420-084619.jpgErg leuk om te zien dat Michiel 3 grote gebouwen had en ik nul. Echter leek het er even op dat twee van die gebouwen niet meer geactiveerd zouden  worden, net als de grote gebouwen van mijn andere twee tegenstanders. Maar helaas voor mij had Michiel nog net een beurt en de burgemeester lag er nog. Door het vele verschepen had ik toch nog aardig wat punten verzamelt, maar niet genoeg om aan al die grote paarse gebouwen te tippen.

20130420-084640.jpgEdo werd snel gespeeld, maar het blijft heel spannend en vergt continue concentratie. Daarom daarna een wat abstracter, luchtiger spel. De intensiteit bepaal jezelf met That’s My Fish. Na Puerto Rico kozen wij Kingdom Builder van de kast. Een niet al te lang en zwaar spel, dat toch elke keer gevarieerd speelt. Je speelt op 4 van de 8 borden, dat levert naast een wisselend veld ook wisselende extra acties op. En daarnaast is er een aantal opdrachtkaarten, waarvan er drie komen te liggen, waarmee iedereen punten kan scoren. We zaten elkaar op het bord lekker in de weg om bij de tegenstander verbindingen te voorkomen. Het spel werd scherp gespeeld en de scores lagen dan ook niet ver uit elkaar.

Lords of Waterdeep

Lords of Waterdeep

Daarna tijd voor een vreemde eend in de bijt van de avond. Deze kwam bij Ron uit de tas. En staat nog niet in de top tien. Dus Ron pakte het slim aan, door alvast Lords of Waterdeep in de ranking te laten stijgen. Van mijn potje Genius gluurde ik zo af en toe naar de Lords. Want bij de uitleg was het soort spel mij niet helemaal duidelijk. Is het fantasie, worker placement of ….. Maar het zag er leuk uit, bij de plaatsing van de mannen, veel interactie en een volgende keer wil ik het zeker wel proberen. Ondertussen een leuke pot Genius, waarbij ik in mijn laatste beurt kon bepalen of Peter of Evelien de tweede plek mocht bemachtigen. En ja ongelukkig in het spel gelukkig in de liefde overweging heb ik hier maar toegepast.

King of Tokyo

King of Tokyo

Tot slot nog een potje monsters meppen met dobbelstenen in King of Tokyo en dat vind ik een lollig spel. Ik won het dit keer door 20 punten te halen. Dat vind ik wel een hele prestatie. Meestal wordt de winnaar bepaald door het uitschakelen van de overige monsters. We maken ons op voor Koningsdag. Volgende week natuurlijk veel prinsen en koningen op de kast.

Het Spelpaleis is een Facebook groep begonnen. We hopen hiermee ruimte te geven aan een stukje interactie. Het is een besloten groep: iedereen kan de groep en de leden bekijken  maar niet de berichten. Om lid te worden moet je verzoeken om lid te worden.

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

