Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Spelavond 17 januari met ruimteschepen en ballistae en hijskranen

wpid-IMG_20140117_214555.jpgDeze avond waren er genoeg liefhebbers om Eclips te spelen, het spel dat ik nog graag wilde oefenen voor het ABK. Met zijn vieren duurde het wel even. Doordat ik geen interessante techniek kon kopen, spaarde ik genoeg technologie punten om de missiles te kopen in ronde drie. Dat maakte mijn schepen super sterk, maar ik kreeg ook wijze lessen. Een sterk schip betekent niet automatisch winst in de strijd. Ik had namelijk verder niets meer op mijn schip om mee te blijven vuren. Dus als de dobbelstenen net even slecht gingen of mijn tegenstander net te veel hitpoints kon incasseren, leverde dat soms net niet genoeg om in een keer te winnen. Dit maakte me wel de ultieme bedreiging en toen de rest op stoom kwam, was ik de klos. Daan had toen zijn imperium al zo vergroot en veel punten op de wetenschapssporen, dat hij met verve de winnaar was. Harde lessen, maar ik heb wel genoten.

wpid-IMG_20140117_214525.jpg

Beneden werden er veel meer spellen gespeeld. Er werd daar gestart met Blueprints, een bouwspel met dobbelstenen. De kleur van de dobbelsteen bepaald op welke wijze je punten kan bemachtigen met die kleur. Daarnaast heb je nog een bouwwerk (blueprint) die je kunt verwezenlijken voor punten en speciale bonussen voor x dobbelstenen van een kleur, x keer een waarde 4, na een aantal bouwrondes wordt de beste architect bepaald.

wpid-IMG_20140117_211817.jpg

 

Peter durfde Eketorp weer uit de kast te halen. Dit spel hebben we ooit voor het NK gemoeten, daarvoor vonden we het spel niet super geschikt en daardoor daalde het in onze ranglijst. Maar deze avond werd die prima onthaald, maar niet als sensationeel ervaren. Verder kwamen er nog Guildhall, Kingdom Builder, Lancaster en Cartagena op tafel.wpid-IMG_20140117_214822.jpg

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

