Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Spelavond 4 april, genieten van een spel en een goed doel steunen, tuurlijk

wpid-wp-1396679180159.jpegVandaag weer tijd voor wat mode, niet erg hedendaagse mode, maar het spel is wel van dit jaar: Rococo. Weer heerlijk genoten, alles viel dan ook prima op zijn plek. Verder hadden we een tafel met Lords of Waterdeep en werd Relic Runners gespeeld. Daarna kwamen de dobbelstenen op tafel en een gouden oude. Blokus was de keus, een spel waar bij je elkaar wel kunt blokken, maar je vooral niet in eigen gebied moet denken, maar in optimaal ruimte creëren, het liefst waar de ander de ruimte niet meer kan benutten.

wpid-wp-1396679186004.jpeg

De dobbelstenen werden eerst in Las Vegas getest. Daar vielen ze iets minder gelukkig voor mij uit. Waarschijnlijk moet je ook niet te veel bravour laten horen, want dan krijg je de meeste aandacht, niet altijd wenselijk. Daarna waren de dobbelstenen me in King of Tokyo gunstiger gezind. Door een fijn kaartje, waarin ik mijn buren een +1 schade doe bij een aanval, wist ik op sneaky wijze twee buren uit te schakelen, waarna ik mezelf naar 20 punten werkte en won. Morgen gaan we verder met oefenen voor het NK, genieten van andere spellen bij een superinitiatief van ’t Hooghe Landt College en de spellenwebwinkel Bord en Kaartspellen.nl. De entree gaat namelijk naar het goede doel Kika.

wpid-wp-1396679171675.jpeg

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

