Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Waar was jij vrijdag de dertiende? – spelavond 13 juni

DSC00256Vanavond was het voor het Spelpaleis een rustig avondje. Voetbal, vakanties en familieweekenden hielden een aantal mensen bij het Spelpaleis vandaan. De tv hebben we op de achtergrond aangezet, zodat we snapten waar al het getoeter in de buurt vandaan kwam. Een mooie score voor Nederland, maar ook in het Spelpaleis werd gescoord. Rob had zijn zware Caverna doos meegesleept en de tafel vol diertjes en andere mooie spelfiguren gebouwd. Het was een lange pot, maar iedereen vond het een goed spel. En de winst ging naar de eigenaar.

Beneden begonnen we met Strada Romana. Dit spel had ik op Essen op de kop getikt en eindelijk tijd gehad om voor te bereiden. Met Peter had ik hem al een keer voor twee personen gespeeld en ik was erg nieuwsgierig of het met meer spelers interessanter wordt. Ik vond van niet, ongeveer dezelfde clash in het midden van het spelbord deed zich voor, waardoor er veel impasse ontstaat. En wie wil dit oplossen, meestal help je ook de eerste speler na je. Ik denk niet dat deze nog heel vaak op tafel gaat komen.

Daarna de Binnenhaven gespeeld, de 2-persoons variant van Le Havre. Het was lang geleden, dus we moesten wel door de spelregels heen. Maar die zit goed in elkaar en het spel vlotte vervolgens goed. Wel blijven het kleine gebouwen, waardoor je vaak niet bedenkt dat je de goede actie van je medestander beter kunt nemen. Nanda en ik waren aan elkaar gewaagd. Ik had behoorlijk veel puntengebouwen verzameld en zij juist de gebouwen met overwinningsvoorwaarden, die als je daarvoor gaat veel oplevert.

Om de avond af te sluiten nog een gezamenlijke pot 7Wonders. Dit keer ging het een stuk beter en de groene gebouwen vlogen me in mijn schoot. Volgende week weer op voor een gezellig avondje, zonder voetbal?

DSC00257

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

