Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

De spanning stijgt, spelavond 3 oktober

DSC00762De verhalen over Essen, onze Geeklist nemen toe. Wie gaat wanneer, hoe ga je erheen. Heerlijk de buzz rondom Essen. En dan dit jaar natuurlijk de extra spanning voor het EK-team. Vandaag werd ik ingewijd in Florenza the cardgame en pakten we voor de zekerheid toch ook nog even  Gluck auf uit de kast. Ik vond het kaartspel niet zo slecht als dat erover gepraat werd, maar begrijp wel de frustratiefactor van niet de goede kaarten krijgen. Aangezien ik nog niet wist wat ik precies zocht en achteraf bezien wel goede kaarten kreeg, had ik dat gevoel niet. Daarna gelukkig nog tijd voor een potje Blueprints. Een spel dat wat mij betreft vaker op tafel mag. kort, fun en keuzes genoeg. Al is het een dobbelspel. Deze avond maakte ik net dezelfde keuzes als mijn mede tafelgenoten, die dit dan beter deden en de bonus verdienden. Grrrr.

Daarnaast werden er op de andere tafels natuurlijk ook gespeeld. Hyperborea kwam op verzoek van Michiel op tafel. Cosmic Encounter werd uitgeprobeerd. Voor mij onbekende spellen, waarbij volgens mij een spel van eigenaar wisselde. Quantum, van afgelopen Essen, en Race for the Galaxy maakte de spelavond compleet.

Nog twee weken te gaan………….

Hierbij een link naar het Hallenplan van Essen

DSC00495

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

