Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Kamelen, koeien en robots, spelavond 9 januari 2014

DSC01153Een rustige avond noemen we dat tegenwoordig, als we met 10 mensen zijn. Dat vond ik mooi om me te realiseren. Martin wilde graag de twee persoons Fields of Arle leren kennen, dus Peter en hij waren de avond wel zoet. Opbouwen, uitleggen en dan spelen. De hoeveelheid aan keuzes en informatie is de eerste keer best overweldigend. Vele wegen naar de overwinning, dus dat vergt ook vastberadenheid onderweg en je niet laten afleiden door je tegenstander. Maar zo af en toe dwarszitten, dat kan natuurlijk wel.

Five Tribes kwam op tafel. Ook een spel dat meer combo’s in zich heeft naar de overwinning dan je zo op het eerste oog denkt. Zelf probeerde ik mezelf weer te verbeteren bij AquaSphere, maar ik blijf het goed plannen en managen van de tijd moeilijk vinden. Dit keer zag ik zo’n 10 punten aan me voorbij gaan, omdat ik niet beschikte over het zwarte diamantje. De heren gingen er met een noodgang vandoor, Nanda trok een eindsprint, maar net niet genoeg om de mannen in te halen. Tja en ik wacht eigenlijk nog steeds op dat diamantje.

Daarna ons kerstcadeau gespeeld Blueprints. Leuk dobbelspel, waarbij de kleur bepaalt hoe je punten vergaart. Daarna voor mij nog tijd voor Machi Koro, meer geluk dan wijsheid. Speelt lekker vlot weg. Boven werd nog Jane Austen’s Matchmaker gespeeld een kaartspel en werd er nog gevochten in Quantum.

DSC01154

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

