Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Met mijn laatste wil. Spelavond 19 juni

DSC01737Een spelpaleis runnen is een genot. Elke vrijdagavond je deuren mogen openen voor mensen die de hobby met je delen is gewoon geweldig. Ik kan me bijna niet meer de tijd herinneren dat je mooie spellen had maar bijna niemand om ze mee te spelen. Geweldig. punt. Is het altijd makkelijk om na een lange week de boel op te ruimen, klaar te zetten en te zijn? Niet altijd. En zo zit ik enigszins suf naar de spelregels van Last Will te kijken. Gelukkig ken ik het spel redelijk en als je eenmaal door hebt dat het thema geld kwijtraken is, dan past alles goed in elkaar. Bij Last Will gaat het om een zo snel mogelijk een erfenis te verspelen. Je doet dit in 6-7 ronden waarbij je 1) kiest hoeveel kaarten/acties je wilt; 2) je acties op het bord doet; 3) kaarten speelt. Geluk met het trekken van kaarten helpt zeker en het is ook geen diep spel. Het thema werkt prima en als je eenmaal aan de symbolen bent gewend loopt het spel vlot.

Beneden werd een potje Tzolk’in: The Mayan Calendar en naast mij een potje Flash Point gespeeld. De avond werd afgesloten met SeasonsQin en een minder episch potje Ra.

DSC01740

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

