Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Uit vakantiemodus door zwaar gedobbel for the Galaxy, spelavond 14 augustus

DSC02070Aan het heerlijk buiten spelen kwam vanavond een eind. Het regende, helaas was het binnen nog wel flink warm. Peter heeft voor zijn verjaardag Roll for the Galaxy gekregen. En vele mensen wilden met hem dit verjaardagscadeau wel uitproberen. Niets vermoedend belandde ik aan de speltafel naast hem. Niet te zwaar spel (Kardinaal & Koning), gezellig nog even bijpraten. Maar we werden hard uit onze droom gedobbeld en elkaar verstaan was er soms niet bij. Wat een herrie vijf rammelende dobbelsteenbakjes! Het spel is natuurlijk prima, maar als buren…. Daarna gingen ze rustig verder met lawaai maken met Las Vegas. Zullen we nu revanche nemen, nee toch een geluidloos kaartspelletje gepakt Linko! Daarna hebben Peter en Ron nog Memoir ’44 gespeeld… met dobbelstenen.

Beneden speelden ze El Grande. Christiaan was nieuwsgierig naar deze goude oude. Met vijf personen is de spelduur wat lang, maar het spel viel goed in de smaak. Daarna tijd voor koeienkoppen in Take 5!, met een ronde voorsprong, wist ik toch genoeg koeienkoppen te halen om me in de middenmoot te plaatsen. Voor de echte kenners, het is juist de bedoeling om zo min mogelijk punten (=koeienkoppen) te scoren. Ondanks mijn geklaag heb ik het prima naar mijn zin gehad.

De nieuwe tafel is nog niet in gebruik genomen, maar dat zal binnenkort wel anders zijn. Volle bak tegenwoordig. PS. zaterdag 12 september is Eftelingdag.

DSC02069

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

