Spelpaleis Amersfoort

kom spelen

Soms kruip je maar wat graag onder een steen

Na drie jaar was het eindelijk mijn beurt voor Caverna. Rob had hem al vaker meegenomen, maar het was voor mij de eerste keer dat ik aanschoof. Deze Uwe wilde ik ook leren kennen. Agricola, Fields of Arle, Le Havre en Odin bevielen me allemaal. Dus dat maakte me nieuwsgierig naar Caverna.

Een deel van het bord bestaat uit massief rots, dat je kunt uithakken en kamers in kunt maken voor interessante gebouwen of gewoon voor gezinsuitbreiding. Daarnaast kun je ook kiezen om een ertsmijn of edelstenenmijn te bouwen. Daarnaast ligt het bos, waar je het land moet ontginnen om in akkers of weilanden om te zetten. Net als bij Agricola minpunten als je diersoorten niet hebt, als ook voor onbebouwde plekjes. Weer heel veel nieuwe gebouwen en dus puntencombinaties te ontdekken. Daarnaast het nieuwe concept (na ja al drie jaar oud dus, voor mij nieuw) dat dwergen een schild krijgen en op expeditie gaan. Dat sprak mij meteen aan en in het begin had ik daar alleen concurrentie van Jeroen. Rob bemoeide zich daar helemaal niet mee, schildloze dwergen. Door een gebouw kreeg hij daar juist weer punten voor. Een soort kloosterplaats. Kortom genoeg te doen om ons een hele avond van de straat te houden. En we hebben vervolgens gemerkt dat het na twaalven heel moeilijk is om door de rekentoets te komen. Waarbij we na een hertelling pas de ware winnaar te pakken hadden.

Verder kwam er op andere tafels genoeg moois, First Class, Genius en Masmorra.

wp-1485812496057.jpg

 

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

